فيلمهای سخیف و چشمان عفیف


یزدفردا "دکتر محمد حسن نجفی :نمیدانم اینروزها گذرتان به سینما افتاده یا نه ! انشاءالله كه نیافتاده باشد خیلی بد است خیلی بدتر از آنكه تصور عده ای از شما به آن برسد ! گیشه های سینما پر شده از فیلمهائی كه بزك دوزك نسوان تمنای دیدارشان را فریاد میزند و قصه اغلب آنها قصه فیلمهای فارسی با رنگ بیشتر و لعاب كمتر است ! روزگاری در شهر ما رفتن به سینما برابر بود با لاابالی گری تا آنجا كه فرزندی از محله ما به همین سبب دچار عاق والدین گرامش شد ( و باور كنید كه روز خوش ندید ) و رفتن به سینما و میخانه ،‌ هر دو روی یك سكه بود
و امروز كه سینمای ما فرهنگی شده و بنای صدور انقلاب و جهانی شدن دارد انگار ایرانی بودن را یادش رفته و مسلمان بودن را در ذات خود فراموش كرده و به مدد چند فیلم خوب ، چشمهای اهل فرهنگ را بر ظلمی كه بر سینما و مردم میرود بسته است ! یادمان نمیرود كه آدم برفی كه از یك كارگردان هم معتبر بود به دلیل قصه اش جرات نمایش در یزد را پیدا نكرد و فیلمهائی از این دست از نگرانی خشم مردم اصلا راهشان را از همان عوارضی تهران به یزد كج كردند !
امروز اما به پشتوانه حاكمیتی كه حرفهای ارزشی میزند فیلمهای سخیف سر خود را هم بالا میگیرند و در همه سینماهای شهر خودشان را نشان میدهند شما هم اگر جرات دارید عتراض كنید ! تا به سرنوشت طلبه سیرجانی دچار شوید ! چرا كه این فیلمها مجوز دارد و آنها كه مجوز میدهند خیلی بیشتر از شما كه فنی نیستید و نمیفهمید ! میفهمند ! كه سینمای هم اكنون ،‌ چه گوهر گرانبهائی است ! دارد به زور به شما فرهنگ یاد میدهد ! مثل سیمای ما كه فرهنگهای بیشماری را دارد وارد خانواده ها میكند از دوستی دختر وپسر گرفته كه با سلام اول میرود صندلی جلو ماشین آقا مینشیند تا عروسیهائی كه گردن رفیع و گوشواره های پر پیچ و تاب بازیگران و زلفهای افشانشان را بی هیچ پروائی، نمیدانم با حكم كدام شرع به سمع و چشم عفیف مردم میرساند !
آستینهای نیمه و دامنهای كوتاه و حركات موزون دختركان مكلف به اسم بچگی ( البته باید جانب انصاف را نگه داشت و به این نكته اشاره كرد كه این حركات در لباس و روسری است ) .. . .. وبماند كه نماز خواندن ، حتی به صدای اذانی در فیلمها كم رنگ شده و دیگر فروع دین كه هیهات ، نه از روزه میبنی نه اثری از زكات ،‌ برای نهی از منكر هم دیدن این فیلمها یعنی ، منكر همین است ، شما انجامش ندهید !

سخنی هم با شورای فرهنگی استان ! بی انصافی است كه این همه خدمتی كه انجام داده اید را به سبب موضوعی این چنین ،‌ نادیده بگیریم ! اما برادر و خواهر عضو ، كه برای فرهنگ این شهر تصمیم میگیرید ،‌ میدانیم سخت است خیلی هم سخت حتی از ایستادن در صف نانوائی هم سخت تر است اما مگر فرهنگ خودرو داخلی است كه فروش آن را به هر قیمتی تضمین كنیم ! اگر نمیتوانید مقابل اكران این گونه فیلمها در شهر بایستید ! حد اقلش به توصیه این كمترین عمل كنید و نه خودتان بروید سینما این فیلمها را ببینید نه بگذارید فرزندانتان بروند مردم هم بالاخره یك فكری خواهند كرد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا